status terkini maiza


salam semua...
blog ini berkisah tentang kehidupan harian dan perjalanan hidup maiza,terima kasih kerana singgah disini dan membaca dengan penuh sabar ,maklum la bahasa suka hati aje hehe.
sila tinggalkan komen supaya maiza bole membalas kunjungan anda :)

geng maiza..

Saturday 19 March 2011

model daihatsu MOVE menggantikan perodua kenari



Sejak debut pertamanya pada tahun 1995, Daihatsu Move  .kereta kompak Jepun kecil Daihatsu Move mengalami empat perubahan model penuh dari 1998, 2002, dan 2006, dengan penambahan variasi Custom yang menarik kepada pemandu muda mencari tepi gaya. Sekarang, hanya dalam waktu sebelum Krismas 2010, jualan Daihatsu terpantas Move, kini telah berubah untuk model.The generasi banyak nya generasi kelima diantisipasi kedua-Move (1998) adalah model di mana Perodua Kenari berdasarkan, sehingga baru Move diperkenalkan di sini boleh suatu hari nanti dipopularkan di Malaysia seperti Kenari.





Disokong oleh mesin KF baru upgrade 658cc dan dilengkapi dengan Eco Idle, Daihatsu baru Move mempunyai ekonomi bahan bakar maksimum 27.0km/L.The Eco megah Idle adalah pertama Daihatsu   menghentikan sistem yang membolehkan mesin untuk secara automatik mematikan ketika kereta berhenti, misalnya, berhenti di lampu merah atau di sign.It berhenti juga dilengkapi dengan throttle body plastik elektronik dan pertama saya di dunia-EGR (i-Buang Gas Resirkulasi) sistem yang memantau keadaan pembakaran melalui penggunaan ions.Since Daihatsu Move adalah Kei-Car, dimensi eksterior nya tidak akan lebih dari lebar 1475mm dan 3395mm panjang.






APAKAH MOBIL-KEI?

Juga dikenali sebagai "keijid sha?" (Jepun untuk kenderaan bermotor cahaya), Kei adalah klasifikasi Jepun kenderaan kecil yang merangkumi pelbagai kategori termasuk Sukan, Retro-gaya, convertible, lori, minivan, mini SUV dan hatchback.



Semua Kei-kereta dihasilkan dengan memenuhi syarat-syarat peraturan yang ditetapkan kerajaan Jepun yang menentukan antara lain, saiz fizikal dan output mesin dan ditunjukkan di bawah ini.

Maksimal Panjang - 3.3m

Maksimum Lebar - 1.4m

Maksimum Pemindahan - 660cc

best nya kalu ada dapat beli ni hehe..

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

1 comment:

latest curtain designs 2022 said...

Juga dikenali sebagai "keijid sha?" (Jepun untuk kenderaan bermotor cahaya), Kei adalah klasifikasi Jepun kenderaan kecil yang merangkumi pelbagai kategori termasuk Sukan, Retro-gaya, convertible, lori, minivan, mini SUV dan hatchback.
black bedspread king size
yellow bedspread king size