status terkini maiza


salam semua...
blog ini berkisah tentang kehidupan harian dan perjalanan hidup maiza,terima kasih kerana singgah disini dan membaca dengan penuh sabar ,maklum la bahasa suka hati aje hehe.
sila tinggalkan komen supaya maiza bole membalas kunjungan anda :)

geng maiza..

Tuesday, 5 April 2011

aku benci bila suami aku hisap rokok!!!

  
assalamualaikum..
hari ni maiza nak ceciter pasal rokok
maiza paling x suka perokok

dulu suami maiza hisap rokok
pastu pernah masuk hospital sebab jantung berdegup 
terlampau laju 200++ seminit
laju x??
 memang laju 

bila doktor cek je soalan pertama yg dia tanya kat suami  ialah
awak merokok??
hehe..masa tu la suami maiza dah tobat xmo merokok

tp....
skang ni dah lain citer
dia buat balik la..
dia nak jadi perokok tegar balik..
maiza susah hati..
dia dengan selamba je hisap rokok 
depan maiza
puh2 asap dia
masa tu menyirap je..
sabar lagi..

tp kan..
maiza pelik sangat2
sebab rokok yg suami maiza hisap tu x berbau
tp asapnya mak ai..
byk gila
berkepol-kepol

last2 dengan hati yg 'bengkek'
maiza pun bertanya
abang ni x serik2 ke bang
nak dok dalam hospital lagi ke
benci la
klu masuk hospital lagi p dok 
sorang2
mai dah xnak tgk n jaga abg dalam hospital 
hehe
buat2 merajuk la konon..

pastu suami maiza pun hembus la asap rokok tu kat muka 
maiza yg lawa ni..
aduh rasa cam  nak tumbuk je
nasib la masih nak jadi isteri mithali lagi nih..

aik..
napa xde bau pun
xde lak batuk ke apa ke
selalu klu bau rokok je mesti nak muntah tp yg ni xde lak
suami maiza senyum je..
mai sayang... tau x ni bukan rokok biasa
ni rokok elektrik..
bole percaya ke??

sekali dia pun tunjuk la kat maiza rokok yg dia isap tu
memang xde rupa rokok langsung
cam pen ada la...
maiza kata lagi abang ni suka tipu2
benci la

pastu dia pun isap la rokok tu depan maiza..
terkedu la kejab
sebab tgk hehe..

skang ni maiza dah x marah dia nak isap rokok 
sebab xde bau,xde abuk n yg penting xde nikotin
lebih suka lagi sebab xyah beli lagi kat kedai klu abis
sebab xkan abis punye..
klu abis pun dia punya perasa je..
pastu bole cas plak
cam hp je hehe..
suami maiza siap letak dalam poket lagi

lepas ni kepada geng2 yg x suka suami isap rokok
n nak belikan hadiah bole beli je rokok elektrik ni
ada je kat tenet ni berlambak-lambak.
nak tgk ke camne rokoknya hehe..
meh ler layan gambo ni
-
-
-
 tgk..kan maiza cakap macam pen je kan..dah la kaler hitam

 suami suruh maiza amik gambo ni letak kat blog

tgk la rupanya..buruk kan hehe..meh nak tgk suami maiza tgh hisap rokok nih..

tgk asapnya.. kan maiza kata berkepol-kepol hehe..
hentam la bang asal ang bahagia..
brap banyak rokok da...
dah ler .. 
hehe..
tata..
 terima kasih sudi baca enrty ni..

5 comments:

zOeY zAu YaH said...

bf saya pun isap rokok...dulu anti gila skang dpt perokok lak huhu...nk buat camne erk kak?

maiza love said...

hehe..belikan la rokok elektrik macam yg suami akak isap ni..memang x sakit hati dah ,bau pun xde,asap je yg lebih

Yana, mama falisha said...

alaaa.... dear brape RM nye tu??? en somi yana pon kuat isap rokok.. ngan habuknye sepah kotak rokok pon sepahh.. x suke btol... nk2 kalo die isap rokok nusantara ... adoila nk pensan rase....

maizalove said...

bole tgk kat sini hehe
http://www.e-rokok.com/

Cik Aish said...

hehe. berhenti rokok memang susah. kena betul2 nekad dan kuatkan semangat.. Mungkin entry ni membantu :) : TIPS JIMATKAN DUIT GAJI SUAMI RM728 SETIAP BULAN