status terkini maiza


salam semua...
blog ini berkisah tentang kehidupan harian dan perjalanan hidup maiza,terima kasih kerana singgah disini dan membaca dengan penuh sabar ,maklum la bahasa suka hati aje hehe.
sila tinggalkan komen supaya maiza bole membalas kunjungan anda :)

geng maiza..

Monday, 17 October 2011

melaka time..cuti2 malaysia hehe

 Assalamualaikum..

hari sabtu maiza sekeluarga pegi merayau di melaka
memang best la.tp yg x bestnya pegi lambat..dah kul 10mlm baru smpai ke
melaka
di sana kami sewa homestay je..
1 malam cuma rm200
so share la ngan pakcik maiza
1 familly rm100
ok la kan hehe
malam tu smpai n amik kunci kat tuan umah
pastu p merayau cam biasa la
jalan2 cari makan..
makan kat 
RESTOREN ASAM PEDAS  POKOK BESAR

makan xde la sedap sangat 
mungkin sebab maiza ni kureng berminat makan asam pedas kot hehe
tp enjoy la k..
sebab makan ramai2

xmo la ngomel lama2..dah penat ni..
moh kita tengok gambar ye..
ada banyak gambar nih hehe

-
-
-
 cantik sangat gambar ni..suka sangat 

  tengah tunggu org..ni semua muka tengah lapar sangat




sambil tunggu tu sempat shopping2 dulu hehe

amik gambar dalam keta sambil gerak nak p tempat makan

blurrr sikit haha
:P


makan kat sini la,,beb
kurang power la..


makan otak2 dan satay 
sedap sangat


asam pedas ikan pari biasa2 je..xde la sedap sangat pun..tgk la kosong jek..haish 

makan jom

maktam makan banyak haha

gambar kat pantai klebang

tengah setting stuntkite
nak merempit la tuh


paktam cam biasa la,,main powerkite 5m
pakcik tengah gulung tali 

dah penat la tu..maiza x ikut..sakit perut n penat semalam hehe,,
lagipun aktiviti org lelaki kan kasi can la haha


bilik kat homestay tu..yg ni blik belakang
gambar bilik2 lain x upload to memang SELESA ok hehe
siap ada aircond lagi,,sejuk beb


mak posing ngan cucu2 hehe

alif nangis lak..napa eh?? maiza xde masa ni..dalam bilik kemas  barang kot
 amik gambar lagi kat depan umah
maklum la nak tunjuk kat adik maiza yg xdapat ikut hehe


pakcik ahcong ni..amik gambar mesti camni la rupa dia hehe

mak ngan anak2 maiza pun  nak gak amik gambar kat depan pokok pelam ni

last posing adik kata hehe..
ceh..ada lagi ke??
napa maiza xde nih..

  mr zaki ni pun nak gak gambar hehe



suka2 hati je snap gambar,,candid la konon
  
adik kata kmai xde gambar meh sini adik amikkan..
ceh..bole la..dari xde kan huhu



sebelum balik kami singgah melaka dulu..
p makan2 lagi

 macam pelik lak tgk gambar ni..hehe
cuba tgk betul2
ada hantu...(laki aku kat trngah2 tu..sabar je la,,)


hai abg ensem..leh kenai x hehe

takut nak dekat ngan kuda tu..amik gambar dari jauh pun bole la..
 gambar xde motif..
suka2 ati je nak amik kat banner aiskrim cornetto nih hehe

 cam biasa la adik maiza tu asik la buat pose rm2 dia tu...


panas nya..abih kerut2 muka maiza kan..dah x cun dah 
haha


nak p makan pastu jumpa beca naik seround la kenkonon..
last2 x sampai suku pusingan pun hehe..
dekat je rupanya..
 40 hengget tu
dah naik 4 beca 
xpe la
dapat gak merasa naik beca :P


ni dah lebih muatan nih..saman pak polisi

  
naik beca ye paktam..ahcong awat xmo senyum haha


maktam ngan ika ,,awat muka masam tuh,,dah lapar ke
 en zaki dah kena jangkitan puan maiza..nak amik gambar sendiri ke tu haha :p

 abang.. mai dah pose nih amik gambar cepat haha.


alif makan dengan lahap nya..maklum la dah lapar sangat la tuh..

 macam biasa puan maiza akan makan dengan penuh ayunya haha ^__^

 muka dah senyum lebih..sebab dah dapat tenaga haha..
tp satu je makan x sedap sangat..tu yg xde gambar makanan tu..



bergambar depan kapal..malas nak melintas da...

  pose ngan mak ku yg gojes hehe..mak...sayang mak..


ni namanya xde keja cari keja..


melepas gian main layang2 kat melaka,..angin kat sini memang marvelous la..
terbaek..kencang gila

 penat main tu...tangan merah tau..dapat sandar kat tali ni pun jadi la..

mak yg comel..cam anak dia la kan haha

alif sibuk berlari masa abah dia main layang2

dah nak balik..sebelum tu amik gambar sendiri lagihehe tp yg bestnya dapat gambar semua ..pandai x haha
ok la..sekian la enrty maiza untuk hari ini..
lain kali nak p langkawi lak hehe
tata
^__^
terima kasih sudi baca enrty ni

3 comments:

zOeY zAu YaH said...

waaa bestnya kak...tingin nk pi melaka.

Bigdaddyz said...

lama dah tak kesana...

zOeY zAu YaH said...

rindu entry baru akak..huhu