status terkini maiza


salam semua...
blog ini berkisah tentang kehidupan harian dan perjalanan hidup maiza,terima kasih kerana singgah disini dan membaca dengan penuh sabar ,maklum la bahasa suka hati aje hehe.
sila tinggalkan komen supaya maiza bole membalas kunjungan anda :)

geng maiza..

Thursday, 28 April 2011

resepi sandwish telur yg simple dan sedap

 assalamualaikum...
hai geng,,
hari ni maiza nak
mempersembahkan menu kesukaan maiza 
bila malas hehe..
kadang2 ada gak time malas,tp memang selalu malas la 
senang citer ye tak haha..^_^

sandwish maiza takdak timun hoho..lupa nak beli..T__T

maiza sangat suka masak sandwish telur ni..
lagipun stok telor ayam ngan mayonis kat umah maiza
x pernah putus tau
anak2,mama n abahnya juga sangat suka makan 

ok mari kita mulakan ngan bahan2 ye..
bahan memang senang sangat la.
kena ada kuali hehe..yg tu memang kena ada
tak kan la nak masak dalam periok kot..
amboi
kemain maiza kan..
main2 lak
org serius nih..
ok ok ok ok..
fine..
i'm sorry bak kata amir maharaja lawak,,lawak ke??

ok kita serius ok..
bahan2 yg di perlukan ialah.
bahan untuk 5 org(family maiza 5 org k)

roti gardenia(sebungkus

telur ayam 4 biji
moyonis secukup rasa(nak byk pun bole lagi syok)

sos cili(LIFE) maiza guna jenama ni ok

timun (hiris nipis)

cara-caranya

panaskan kuali ,kemudian masuk minyak , bila minyak dah panas

masukan telur pecahkan sebiji-sebiji ok..nak pecah sekali 4 biji pun bole kalau teror la

pastu kacau..kacau selama 1 minit,bila dah masak telur tu bole la masuk sos cili dan mayonis dan kacau lagi

terus tutup qpi bila masuk mayonis ok,nanti mayonis jadi macam minyak lak

dah masak masukan dalam mangkuk hayun. sejukkan sekejap.pastu bole la letakkan timun

atas roti dan letak inti telur tadi dan boleh la dipotong sesuka-hati

kemudian hidang la dalam pinggan cantik-cantik dan makan bersama yg tersayang..

ok pasni bole la buat yek..org bujang yg x pandai masak pun leh masak la xdela asik makan maggi je..kang 

botak lak kepala tu huhu

selamat menjamu selera..

tata..

terima kasih sudi baca enrty ni

3 comments:

zOeY zAu YaH said...

serius terliur..! akak ni saja ja tau haha

maiza love said...

alahai..terlioq la zoey..jom la buat..bukan susah pun hehe..sedap tau hingga menjilat hidung sebab sedap sangat..

wani said...

resepi simple tp wow....sedappp