status terkini maiza


salam semua...
blog ini berkisah tentang kehidupan harian dan perjalanan hidup maiza,terima kasih kerana singgah disini dan membaca dengan penuh sabar ,maklum la bahasa suka hati aje hehe.
sila tinggalkan komen supaya maiza bole membalas kunjungan anda :)

geng maiza..

Monday, 16 May 2011

aktiviti 3 hari 2 malam

 assalamualaikum..
maiza lama x update blog  sebab bz
tahap gaban tau..
sedih gak hehe..ye la
dah macam jiwa kosong je bila x mengomel dalam 
blog ni,nak ngomel2 kat tempat lain 
x leh
nanti cik abg marah,kata jangan merayau pegi umah orang,,dok umah je,jaga umah
hehe..
ala..maiza bukan suka merayau x tentu hala la..
bila ada hal baru la kuar kan.
nak kuar pun nak pakai duit kan
baik dok umah n tengok tv, baca blog,cari resepi 
macam2 bole buat kan walau x keluar..
sapa sokong???

ok la nak citer la sikit pasal kesibukan maiza yg 
tahap gaban tu
maiza sibuk mengemas umah dan mengecat
umah sewa maiza tu,..
org lama memang teruk la.
tinggal umah macam jebon  
hehe..
teruk tau, ngan  sampah bersepah,ngan sawang berlambak-lambak kat syiling 
lantai xyah cakap la penuh ngan kekotoran,
minyak hitam tumpah kat lantai luar
sian maiza tau nak cuci,nak upah org da kena pakai duit lagi
mana masyuk lagi ,gaji x dapat lagi,so kemas la sendirik kan..
so dah siap kemas tu kami pun cat la,dah siap cat bila 
rehat baru la terasa badan ni lemah gemalai
letih gila la..
mau x letih..
3 hari dua malam kat sana
bukan cuti2 malaysia
tp dok mengemas umah

rumah maiza pun dah ada penyewa baru,maiza amik org bujang je senang
sewa bilik,bole maiza datang n tgk selalu
dapat pun lebih hehe..
kira untung jugak la bg sewa kat situ sebab kawasan tu pantang kosong je mesti orang nak sewa
tp maiza x nak bg family duduk la
kotor n rosak umah.
bg org bujang je,pastu suruh org cuci n jaga umah seminggu sekali
ok kan?
senang maiza pun senang org sewa pun suka 
ok la sampai sini je..maiza letih lagi sebenarnya 
tp kerja masih berlambak nak buat
so bye..nanti sambung lagi ye..
tata


terima kasih sudi baca enrty ni

2 comments:

zOeY zAu YaH said...

kak dok umah lain lak ka?

maiza love said...

zoey,bukan la akak kemas sebab nak sewakan umah tu la yang hehe..