status terkini maiza


salam semua...
blog ini berkisah tentang kehidupan harian dan perjalanan hidup maiza,terima kasih kerana singgah disini dan membaca dengan penuh sabar ,maklum la bahasa suka hati aje hehe.
sila tinggalkan komen supaya maiza bole membalas kunjungan anda :)

geng maiza..

Thursday, 16 June 2011

 assalamualaikum..
    entah kenapa sejak akhir2 ni maiza rasa xsedap badan je..rasa lain macam je,macam xde semangat nak buat apa pun padahal kerja byk bertimbun-timbun nk kena buat.
tak tau la akn agaknya perasaan je kot,tp klu nora elena layan dengan penuh semangat plak walau cuma dapat tgk kat tonton je..nak tgk kat tv rasa x sesuai lak waktunya..sebab nanti bila nak sembahyang asik la terfikir apa sambungan nora elena tu hehe..teruknya,,dilema sungguh kan.

     maiza x bape sihat sebenarnya.selsema,,dalam byk2 sakit yg maiza paling xsuka ialah selsema ,,yg lain ok lagi bole terima ,bukan penyakit yg kronik ye,,yg tu xmo la kan..sapa nak sakit2 yg teruk2 tu..semua xmo kan hehe..

          klu citer pasal selsema ni kan maiza selalu sangat kena ,xtau la ada resedung kot ye..klu kemas tempat habuk sikit pun abih bersin2 la sehari tu..kadang2 sampai rasa cam nak pengsan tau,,klu demam maiza bole terima lagi,bole jalan2 lagi tp klu selsema alahai mati kutu la maiza ,,xde apa bole buat,nasib la anak2 maiza x kacau maiza klu x bole hangin satu badan dibuatnya..anak2 maiza ni cam tau plak mama dia x sihat,diam je,cuma nangis minta susu,nak makan dan nak basuh berak je, hehe..

      mata ngantuk tp xmo tido camne la kan,nak bgun sembahyang subuh tu ya ampun macam di kunci mata ni x leh nak buka,,tp bila dah bgun terus plak xleh nak tido dah,terus buat kerja umah,sapu sampah,mop lantai,buang sampah,sidai kain,maiza suka basuh kain waktu malam so bila bangun apgi terus bole sidai so xde la kena panas kan,,maklum la nak jaga kulit hehe,,panas la nanti dah peluh2 nak mandi lagi,brapa kali nak mandi la,,xkan nak manndi 2 kali pagi2kan..maiza ni klu berpeluh je terus rasa nak mandi, x suka la peluh2 ni busuk je rasa badan nih..amboi kutuk plak kan haha..

      td baru dapat order kicap char koay teow,maiza dah jarang buat iklan sekarang ni.macam malas pun ada dah..tp kan maiza rindu nak niaga balik lama dah rasanya maiza tinggalkan aktiviti yg paling maiza suka tu,bila niaga ni kan seolah-olah maiza dapat kepuasan tau,,xtau nak cakap camne ,,maiza memang minat sangat berniaga sejak maiza kecik lagi,mak maiza dah niaga n maiza pun tolong agaknya dah memang dari keturunan meniaga,tp mak maiza lebih kepada jahitan,maiza plak lebih kepada masakan ..

     masa umur maiza 14 tahun dah start niaga tau,balik sekolah je petang terus niaga,masa tu jual burger je,tp memang sedap la maiza masak haha,,puji lagi..
pastu dah kawin maiza n suami jual satay plak,kejab je kot x sampai setahun sebab x bape laku la maiza jual kat kedai cina mana jalan sangat satay ni,klu kat restoren cina kan diorang order 5,7,8 cucuk je sekali order x pernah la dapat 50 ke 100 ke. payah tau,tp klu melayu beli baru la dapat camtu,so  kami pun stop jual satay

adoi mata x tahan la nak ceciter lagi..dah sakit mata tgk skrin ni lama2,,nnati la ye sambung lagi bye

terima kasih sudi baca enrty ni

No comments: