status terkini maiza


salam semua...
blog ini berkisah tentang kehidupan harian dan perjalanan hidup maiza,terima kasih kerana singgah disini dan membaca dengan penuh sabar ,maklum la bahasa suka hati aje hehe.
sila tinggalkan komen supaya maiza bole membalas kunjungan anda :)

geng maiza..

Monday, 2 July 2012

BBQ di pantai Acheh pulau indah.terbaek lah..


Assalamualaikum...

  Dah pukul 1 pagi tp mata x boleh tidoq la..bukan sebab nak tgk bola,malam ni mmg ramai kan yg kunci jam sebab nak tgk bola,nasib la x minat klu x kompom la esok bangun lambat ,nasib baik juga maiza ni surirumahtangga je,oi srt pun sejenis pekerjaan la,,24 jam lg..penatnya jadi srt ni,nasib baik la berbaloi.ada gaji lor dari encik hasben tercinta..beriban lagi huahaha..-gelak ngada2
  
  Ahh ,,sudah ni bukan nak cerita pasal bola ok. i x minat so meh la nak citer sikit ,hari ni maiza n family buat gathering kat pantai acheh,bukan kat indon tu tau,kat pulau indah port klang ni je ha..program bbq je.mula2 ingat hati nak buat jugak la char koay teow,tp disebabkan kemalasan yg melanda jiwa so xde la diteruskan..buat bancuhan ayam pun jadi la kan..

  Hmm..mmg hari ni sakit kepala jugak la,sebab bila difikirkan,time nak buat benda2 camni,mmg maiza n maktam je la yg buat keja masak2 nih.contoh pgi td.bangun awal2 ,siap kemas2 rumah, mandi n buat air milo untuk encik hasben,maiza terus keluaq rumah p umah maktam maiza untuk bancuh bahan perapan ayam untuk bbq petang tu,sekali p ayam nya keras macam batu,so kena rendam dulu,.lepas tu kasi potong,kelar2 sikit supaya senang masak .lama oo potong kat luar tu,ada la dekat 2 jam.buat keja tgh2 panas tu,,balik je kepala jadi bengong kejab..lepas mandi,sembahyang zohor tido kejab ..lega bila bangun . pukul 4 baru p pantai acheh,encik hasben dah lama dah jalan..tinggal maiza n baby hani je..dah siap mandi n kemas2 apa yg patut baru blah dari rumah menuju ke pantai acheh tu.sampai2 je diorang dah bakar ayam pun,so dengan selamba nya maiza berkata,,'harini saya dengan rasminya meletak jawatan sebagai tukang masak.hari ni saya nak duduk melenggang2 je' korang percaya x maiza nak melenggang-lenggang je..xpe korang tgk je la kat gambar n fikir la sendiri haha.. 

  Amboi,,dah panjang nampak mengomel ye..lama x mem pok pek cam ni kat blog,selalu sikit2 je,ni nampaknya dah macam karangan murid sekolah dah ni..ya cukup sudah  maiza membebel ye..marilah kita melayan perasaan dengan menengok gambar yg x seberapa dari geng ting tong maiza ni ye..


macam biasa tuan tanah dulu.tp hari ni ada org kat sebelah da..adik ipar baru..
 ayam madu yg xde madu,,haha

eksyen je lebih ni,,bukan bakar pun..malas hari ni nak jadi tukang masak,nak lepak2 je,,sesekali bg can la haha

tolong masak sekejab je,,kasi tunjuk ajar je nih,,penyepit xde ,so kita patahkan ranting2 kayu n buat penyepit ..nak hidup kena la pandai2 try n error  hehe

besaqnya ayam ni..makan seketoi pun dah cukup..haha tipu maiza makan 2 ketoi :P

mak dan adik ipar saya yg comel2 belaka..macam siapa?? macam saya la :P

udang pun ada..udang tu kasi celup dalam bahan perap ayam terus jadi sedap hingga menjilat hidung tau

pakwe kecik yg paling mendapat sambutan hangat kat situ pada hari ni..

pakwe ni hanya UNTUK SAYA 

tukang masak untuk hari ini..nak ngorat,,bole..boleh blah,,udah berpunya lah..

maktam kesayangan saya,,dia x suka amik gambar,,saya curik amik..hehe

dah penat makan,,hani dah bangun n minta dukung,,meh sini anak mak meh..alolo bucuk..
 lain kali mau buat lagi bbq,manyak syiok walau penat tahap gaban..tp berbaloi kan bila dapat berkumpul camni..
keluarga adalah penyeri hidupku...
maiza gelarkan geng kami 
geng TING TONG
sebab,kami gila2 n tingtong,
baru la hapenning kan..asik serius je,x best la
ada time la nak serius ,,bukan sentiasa tingtong ok.
 .
huh..dah penat la bila siap ini entry,,moh kita tido.x kuasa nak berjaga lgi
esok anak2 mau sekolah,mamanya kena bangun dulu kan..
huarghhh..ngantuknya..
jom tido..
tata
~maizalove~
terima kasih sudi baca enrty ni

3 comments:

Cik Juju said...

hye maiza...selamat berkenalan

bestnya tgk bbq... :)

Maiza Murad said...

cik juju..hai..selamat berkenalan juga. ;)

Masitah H. said...

Salam perkenalan,
kakak saya pun baru dua tahun duduk pulau indah, belum sempat pagi pantai tersebut :)